tisdag 17 september 2013

Från en dimma till en annan

Så här vackert var det tidigt i torsdags morse när vi lyfte från dimman på Skavsta för att gå in i den mer symboliska dimman i Torrevieja - slavlägerdimman.



Jag tror att både jag och min man någonstans hade en naiv men rätt skön föreställning om att, utöver det som behövde göras, också hinna ta en strandpromenad i lugn och ro utan:

-Pappa, kan vi få åka den där bilen?
-Mamma, kan vi köpa godis?
-Pappa, ska vi gå till tivolit snart?
-Mamma, kan vi gå till tivolit nuuu?

Eller kanske att äta en bit mat utan:

-Pappa, jag är bajsnödig!
-Mamma, kan vi få glass?
-Ska vi gå snart?
-Kan vi gå nuuuu?

Men, som sagt.. det var bara en naiv föreställning som stannade just där. I torsdags eftermiddag gick vi alltså in i slavlägerdimman och kom ut igen igår kväll när vi lyfte från Alicante. Fem dagar av jobb och städning, 1-euros-luncher på Carrefour och möten med AC-installatörer och lägenhetsförmedlare.

Jag hade hellre tagit tjatet

4 kommentarer:

  1. Anonym9/17/2013

    Det är ju positiva grejor ni skall göra. Komma till ert eget paradis. Njut.
    // Tommy

    SvaraRadera
  2. Jag vet!!! Men hade vi inte gjort detta först hade vi inte haft ett paradis att komma till! Men nästa gång vi åker ner så... :-)

    SvaraRadera
  3. Been there, done that. Det är värt att lägga ner några dagars slit när man har barnfritt - belöningen kommer nästa gång man kommer ner. Vi hade enl uppgift från mäklaren haft en städfirma i 20 timmar i vår lilla lägenhet på 65kvm. Funderade mycket på hur de fördrev tiden de timmarna, för städat särskilt noga hade de inte gjort , vi har kanske lite olika uppfattning om vad rent är. :-) / Mary

    SvaraRadera
  4. Själv är bäste dräng!

    SvaraRadera