måndag 10 augusti 2015

Årets bästa köp!

När jag nu skriver detta är jag faktiskt tillbaka hemma i Sverige igen. Imorgon börjar jag mitt nya jobb efter en lång och härlig semester. Just nu sitter jag till och med ute på baksidan i solen på altanen i shorts och linne och skriver, klockan är ca 18.30 och det är varmt! Jag sitter i träningskläder och väntar på att sticka iväg på ett Body Pump-pass. För nu är det ju back to basics igen. Semester skulle inte vara så underbart om inte den rutinmässiga (och betydligt hälsosammare) vardagen fanns... 

Men än finns det mycket att skriva om de två återstående veckorna i Torrevieja även om de skrivs från Sverige.

Efter den hektiska, men underbara och mycket innehållsrika, veckan i Italien så var vi glada åt att bara få vara igen. Vi hade egentligen tänkt ha hyrbil på slutet och åka på lite diverse småutflykter. Vi har bekanta i Altea som vi eventuellt hade tänkt åka till, vi hade tänkt ta en heldag på La Manga (eftersom vi bara var där några timmar sist) och vi hade självklart tänkt styra kosan mot IKEA i Murcia. Men, som sagt efter detta pendlande i Italien var ingen av oss jättelockade av den tanken så vi struntade i hyrbil helt enkelt. Vi hade dessutom de sista dagarna förra året insett hur centralt vi egentligen bodde och därför tyckte vi att vi borde klara oss mycket bra utan bil. Vilket vi också gjorde.

Med oss från Sverige hade vi i år checkat in årets bästa köp, nämligen en hopfällbar skrinda. Tänk dig en resesäng fast på hjul - där har du den! Jag såg den av en händelse på Netto hemma i Sverige och tänkte att den vore super att ha i Spanien. Dels att dra fram och tillbaka till stranden men också att ha när man handlar tunga matvaror, typ Pil de Sapo och en massa gott vin.. Sagt och gjort. Den inhandlades för 599:- och jag hoppades att det skulle vara värt det. Men den verkade rejäl i sin konstruktion och kunde enligt uppgift lastas med 100 kg. Inte illa! Nästa fråga blev dock hur vi skulle få med den till Spanien för den gick ju verkligen inte ner i någon väska. Men, vi tänkte att vår minsta son är mer eller mindre i barnvagnsåldern (väldigt mycket mindre, men iallafall) och kanske kan man checka in den som barnvagn? Vi tänkte iallafall testa. Det visade sig när vi kom till incheckningen att det gick hur bra som helst och att hela grejen var värt det. 

Ni vet att man brukar prata om att hundvalpar eller bebisar kan vara en tjejmagnet? Jag ska säga er att den här vagnen är magneternas magnet. Iallafall i Spanien. ALLA kollade på oss när vi kom dragande med den. Eller rättare sagt, de kollade på vagnen. Unga som gamla, kvinnor som män. Jag tror till och med hundarna tittade. Vi blev totalt nerglodda. Och eftersom vi var så toknöjda med vårt köp så inbillade vi oss att när de satt och pratade om vagnen - för det hörde vi att de gjorde - sa: "Vilken fantastisk grej, en sån skulle man ha!" Men i verkligheten kan de ju lika gärna sagt: "Kolla vilka idioter, vem behöver ha med sig så där mycket grejer på stranden? Extranjeros!" Men på grund av deras lystmätna blickar och tindrande ögon väljer vi att tro på det förstämnda.

Hur det än var med det så användes den flitigt fram och tillbaka till Consum och fram och tillbaka till stranden. Och här är den, skönheten... Lastad med kylväska, två solstolar, luftmadrasser i plural, parasoll, strandleksaker och en mängd andra grejer..



Ibland innehöll den även ett barn..


Enda nackdelen är att när stranden ser ut som nedan, kan det vara liiite svårt att ta sig fram med den..






2 kommentarer:

  1. Perfekt köp! Såg idag på Carrefour att de hade rea på solstolar med hjul.

    Den där stranden. FY!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Stränderna i Torre ger jag inte mycket för i juli och augusti, men då är vi inte heller där. (Kan ju välja eftersom jag är "friherrinna" =pensionär)
    Men ska vi till en strand så blir det till La Mata per cykel.
    Men vi har å andra sidan inga juniorer som ska med...
    Vilket bra inköp! Helt perfekt och jag förstår att ni har haft stro glädje av skrindan. (Tänkte mig först en i trä, men det hade varit mer opraktiskt.)

    SvaraRadera