torsdag 22 oktober 2015

Att måla en spiraltrappa

När man har tre veckors semester i lägenheten och är rastlös och van att ha mycket att göra - då tröttnar man ganska snart på stranden, poolen och balkonghänget. Så jag bestämde mig helt enkelt för att måla vår trappa som var skitful. Lika ful som den var, lika puckad tyckte mannen att jag var. Han hade en hel lista på argument mot:

"Ingen idé, det kommer ändå inte göra någon skillnad"
(Nähä ok, jag kan möjligen köpa argumentet om man har kraftigt nedsatt syn)

"Det kostar pengar" 
(För ett par liter färg och rengöringsmedel är så sjukt dyrt då eller?)

"På semestern ska man ha semester" 
(Som att allas definition av semester ser likadan ut?)

"Det kommer se jätteknäppt ut när du ska måla med två färger" 
(För du brukar vara så bra på att visualisera mina projekt på förhand, eller?)

Well, well. När maken jobbvägrar får man väl jobba själv, tänkte jag och satte igång. Och det tog sin tid!  Och även om jag inte hann helt klart, (trappstegens undersida är ej målade samt att det behöver bättras på vissa ställen) så tycker jag, och självklart en nöjd och ångerfull make, att det blev bra! 
Postar några bilder som är från början och work-in-progress. Slutresultatet glömde vi nog bort att dokumentera.. (Som vanligt)









 


2 kommentarer:

  1. Haha, de där kommentarerna kunde ha varit jag som skrev!

    Glöm inte att att ett kort på slutresultatet - verkar riktigt lovande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Närå ska dokumenteras noggrant i sommar!! 😀

      Radera