torsdag 15 maj 2014

En dryg månad kvar..

Det börjar dra ihop sig.. Tänk vad tiden går snabbt! I oktober när det började bli dags för vinteride kändes som att den annalkande vintern skulle vara oändlig. Ändå är det redan mitten av maj och inom några veckor är det dags att för första gången semestra på allvar i vår nya lägenhet. Barnen har bara varit där på visningen och de var ju inte superimponerade då, så det ska bli spännande att ser hur de trivs nu.

För tillfället är vad som ska packas på agendan. Undrans tro om en kaffebryggare, en Soda Stream, en liten blender, ett gäng handdukar, ett par kilo leksaker, ett PS2, en DVD-spelare och en massa filmer, ett stort och tungt sofföverdrag till bäddsoffan, silikon-isglassformar, byråknoppar, gardiner, prydnadskuddar och mycket annat div. får plats i vårt bagage på 15 kg. Hmm... Det återstår att se..

Inte har jag lärt mig någon spanska heller. Det var bara att fet-glömma att komma in på KomVux. De tyckte att jag kunde köpa mina kurser istället. Jo, jag tackar ja. En termin spanska skulle kosta mig 14.000. Istället har jag suttit med Babbel - så tröttsamt trist att det inte blev av. Så jag får skämmas i år också helt enkelt.

Det roliga är att lägenheten varit uthyrd under stora delar av vintern och faktiskt till stora delar är bokad över sommaren också. Dessutom var det en av de som hyrde den i vintras som trivdes så bra att han redan har bokat vintersäsongen 14/15! Jätteroligt och en trygghet för oss. De små slantarna som kommer in efter mäklarfirmans kommission och skatten går till att pimpa lägenheten. I sommar är vi inne på att byta ut hela glaspartiet nere mot aluminium och få bort de trista fönsterluckorna i torrt, sprucket trä. Men vi får se vad som händer. Det är ju en massa andra saker man vill/behöver fixa också: Internet, mer förvaring, ny TV och lite inredning... Och sen är det väl trots allt så att man vill hinna med att sola och bada lite också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar